PROGRAM ADI | MODÜL ADI | |
Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı | Bilişsel Becerilere Hazırlık | 1. Göz teması kurar. |
2. Görsel uyaran verildiğinde uyaranın geldiği yöne bakar. | ||
3. İşitsel uyaran verildiğinde uyaranın geldiği yöne bakar. | ||
4. Nesneleri renklerine göre eşleştirir. | ||
5. Adı söylenen nesnenin resmini gösterir. | ||
6. Dinletilen sesi, uygun resimle eşleştirir. | ||
7. Tek eylem bildiren yönergeyi yerine getirir. | ||
8. İki eylem bildiren yönergeyi yerine getirir. | ||
9. Üç ve daha fazla eylem bildiren yönergeyi yerine getirir. | ||
10. Saklanmış nesneyi bulur. | ||
11. Sınırlı alanları boyar. | ||
12. Şekilleri rastgele boyar. | ||
13. Oyun oynarken sıra alır. | ||
14. Oyun içindeki sorumluluğunu yerine getirir. | ||
15. Hareketi taklit eder. | ||
16. Sesleri taklit eder. | ||
17. Nesneleri karşıt olma durumuna göre ayırt eder. | ||
18. Ana renkleri tanır. | ||
19. Ara renkleri tanır. | ||
20. Yazı araç-gereçlerini kullanır. | ||
Özbakım Becerileri | 1. Ellerini yıkar. | |
2. Yüzünü yıkar. | ||
3. Ellerini kurular. | ||
4. Yüzünü kurular. | ||
5. Burnunu mendille temizler. | ||
6. Ayağını yıkar. | ||
7. Ayağını kurular. | ||
8. Saçını yıkar. | ||
9. Saçını kurular. | ||
10. Saçını tarar. | ||
11. Banyo yapar. | ||
12. Dişlerini fırçalar. | ||
13. Tırnağını keser. | ||
14. Sakal tıraşı olur. | ||
15. Kulak temizliği yapar. | ||
16. Ped değiştirir. | ||
17. Tuvalet ihtiyacını giderir. | ||
18. Şapka çıkarır. | ||
19. Bere çıkarır. | ||
20. Eldiven çıkarır. | ||
21. Atkı çıkarır. | ||
22. Çorap çıkarır. | ||
23. Etek çıkarır. | ||
24. Pantolon çıkarır. | ||
25. Külotlu çorap çıkarır. | ||
26. Ayakkabı çıkarır. | ||
27. Ceket çıkarır. | ||
28. Kazak çıkarır. | ||
29. Gömlek çıkarır. | ||
30. Şapka giyer. | ||
31. Bere giyer. | ||
32. Boynuna atkı sarar. | ||
33. Çorap giyer. | ||
34. Etek giyer. | ||
35. Pantolon giyer. | ||
36. Külotlu çorap giyer. | ||
37. Eldiven giyer. | ||
38. Kazak giyer. | ||
39. Gömlek giyer. | ||
40. Ceket giyer. | ||
41. Ayakkabı giyer. | ||
42. Çıt çıt açar. | ||
43. Fermuar açar. | ||
44. Düğme açar. | ||
45. Kemer çıkarır. | ||
46. Çıt çıt kapatır. | ||
47. Fermuar kapatır. | ||
48. Düğme ilikler. | ||
49. Kemer takar. | ||
50. Kaşık ve çatal kullanarak yemek yer. | ||
Günlük Yaşam Becerileri | 1. Saç kurutma makinesi kullanır. | |
2. Telefon kullanır. | ||
3. Çalar saat kurar. | ||
4. Asansör kullanır. | ||
5. Bilgisayar kullanır. | ||
6. Perde açar. | ||
7. Perde kapatır. | ||
8. Pencere açar. | ||
9. Pencere kapatır. | ||
10. Kapı açar. | ||
11. Kapı kapatır. | ||
12. Çöp toplar. | ||
13. Masa siler. | ||
14. Yer siler. | ||
15. Toz alır. | ||
16. Yer süpürür. | ||
17. Cam siler. | ||
18. Dolap düzeltir. | ||
19. Lavabo temizler. | ||
20. Buzdolabı temizler. | ||
21. Elektrik süpürgesi kullanır. | ||
22. Elektrik süpürgesini temizler. | ||
23. Yatak düzeltir. | ||
24. Nevresim takar. | ||
25. Giysi katlar. | ||
26. Giysi fırçalar. | ||
27. Elde çamaşır yıkar. | ||
28. Çamaşır makinesinde çamaşır yıkar. | ||
29. Çamaşır asar. | ||
30. Ütü yapar. | ||
31. İğneye iplik geçirir. | ||
32. Düğme diker. | ||
33. Örgü örer. | ||
34. Ayakkabı boyar. | ||
35. Mutfakta alınması gereken güvenlik önlemlerini açıklar. | ||
36. Kibrit yakar. | ||
37. Çakmak kullanır. | ||
38. Şişe kapağını açacak ile açar. | ||
39. Ocak kullanır. | ||
40. Fırın kullanır. | ||
41. Mikser kullanır. | ||
42. Buzdolabı kullanır. | ||
43. Tost makinesi kullanır. | ||
44. Ekmeğe yumuşak gıda maddeleri sürer. | ||
45. Yiyecek doğrar. | ||
46. Yiyecek dilimler. | ||
47. Yiyecek rendeler. | ||
48. Bıçakla yiyecek soyar. | ||
49. Yiyecek haşlar. | ||
50. Salata yapar. | ||
51. Sandviç hazırlar. | ||
52. Tost yapar. | ||
53. Hazır çorba pişirir. | ||
54. Tavada yumurta pişirir. | ||
55. Domates sosu hazırlar. | ||
56. Makarna pişirir. | ||
57. Pilav pişirir. | ||
58. Sebze kızartır. | ||
59. Toz içecek hazırlar. | ||
60. Ayran yapar. | ||
61. Süt ısıtır. | ||
62. Çay demler. | ||
63. Yemek masasını hazırlar. | ||
64. Yemek masası toplar. | ||
65. Çay servisi yapar. | ||
66. Elde bulaşık yıkar. | ||
67. Bulaşık makinesinde bulaşık yıkar. | ||
Toplumsal Yaşam Becerileri | 1. Günlük işlerin gerektirdiği farklı durumlara uygun söz kalıplarını kullanır. | |
2. Gerektirdiğinde reddetme davranışı gösterir. | ||
3. Karşısındaki kişilerin ifade ettiği duygulara uygun tepki verir. | ||
4. İletişimde bulunduğu kişilere karşı hoşgörülü ve anlayışlı olmaya dikkat eder. | ||
5. Bilgi almak için sorular sorar. | ||
6. Serbest zamanını ilgileri doğrultusunda değerlendirir. | ||
7. Sinema, tiyatro gibi yerlerde uyulması gereken kurallara uyar. | ||
8. Lokantada uyulması gereken kurallara uyar. | ||
9. Alışveriş yapılan yerlerde uyulması gereken kurallara uyar. | ||
10. Toplu taşıma araçlarında uyulması gereken kurallara uyar. | ||
11. Okul servisinde uyulması gereken kurallara uyar. | ||
12. Gezi çantası hazırlar. | ||
13. Gezi öncesi evde alınması gereken önlemleri belirtir. | ||
14. Başlıca meslekleri tanır. | ||
15. Para yerine geçen belgeleri kullanıldığı yerlere göre tanır. | ||
16. Aylık kişisel bütçe hazırlar. | ||
17. Tasarruf yapmanın yararlarını açıklar. | ||
18. Otomatik vezne makinesinden (ATM) para çeker. | ||
19. Fatura yatırır. | ||
20. Alışveriş yapılan yerleri ayırt eder. | ||
21. Alışveriş yapar. | ||
22. Tüketici haklarını açıklar. | ||
Dil, Konuşma ve Alternatif İletişim Becerileri | 1. Sesin yönünü bulur. | |
2. Sesin kaynağını bulur. | ||
3. Adı söylendiğinde bakar. | ||
4. Konuşana dikkatini yönelttiğini jest, mimik ve hareketlerle gösterir. | ||
5. Farklı resimler arasından ismi söylenen nesneyi gösterir. | ||
6. Resim üstünde istenen nesneyi gösterir. | ||
7. Tek basamaklı basit sözel yönergeleri yerine getirir. | ||
8. İki ve üç basamaklı sözel yönergeleri yerine getirir. | ||
9. Sözel olmayan yönergeleri yerine getirir. | ||
10. Nesnelerle yapılan büyük kas davranışlarını taklit eder. | ||
11. Nesne kullanılmaksızın gerçekleştirilen büyük kas davranışlarını taklit eder. | ||
12. Küçük kaslarla gerçekleştirilen davranışları taklit eder. | ||
13. Yüz hareketlerini taklit eder. | ||
14. Motor hareketlerde sıra alır. | ||
15. Oyun zamanında sıra alır. | ||
16. Kendi sesini kullanarak sıra alır. | ||
17. Kurallı oyunları sürdürebilmek için sıra alır. | ||
18. Tek heceli sözcükleri taklit eder. | ||
19. İki ve daha fazla heceden oluşan sözcükleri taklit eder. | ||
20. Jest ve işaretlere dayalı olarak gereksinimlerini ifade eder. | ||
21. İsim bildiren sözcükler kullanır. | ||
22. Olumsuzluk bildiren sözcükler kullanır. | ||
23. Eylem bildiren sözcükler kullanır. | ||
24. Tekrar bildiren sözcükler kullanır. | ||
25. Yer bildiren sözcükler kullanır. | ||
26. Tek sözcük kullanarak gereksinimlerini ifade eder. | ||
27. İletişim başlatır. | ||
28. İletişim sürdürür. | ||
29. İki sözcüklü cümlecikler kullanarak gereksinimlerini ifade eder. | ||
30. Üç ve daha fazla sözcük içeren cümleler kullanarak gereksinimlerini ifade eder. | ||
31. Gördüğü ve yaşadığı olaylarla ilgili bilgi verir. | ||
32. Bilgi ister. | ||
33. Nesneleri reddeder. | ||
34. Hizmeti reddeder. | ||
35. Bilgiyi reddeder. | ||
36. Görsellerle desteklenen olayları anlatır. | ||
37. Bedenine ait özellikleri belirtir. | ||
38. Bir gününü basit ifadelerle anlatır. | ||
39. Sahiplik bildiren sözcükleri cümle içinde kullanır. | ||
40. Sözcük türlerini kullanır. | ||
41. Çoğul eklerini cümle içinde kullanır. | ||
42. Basit bir olayı başından sonuna kadar izler. | ||
43. Dinlediği öyküyü anlatır. | ||
44. Dinlediği eksik cümleyi tamamlar. | ||
45. Yarım bırakılan öykünün sonucunu tahmin eder. | ||
46. Grup içi oyunlarda rol alır. | ||
47. Bir konu hakkında istenen süre kadar konuşur. | ||
48. Dinlediği öyküyü canlandırır. | ||
49. Eşyalarını başkalarıyla paylaşır. | ||
50. Günlük yaşamda nezaket kurallarına uygun konuşur. | ||
51. İşaretlerden/nesnelerden yararlanarak ihtiyacı olan nesneyi ifade eder. | ||
52. Görsellerden yararlanarak ihtiyaçlarını ifade eder. | ||
Psikomotor Beceriler | 1. Oturma davranışı edinir. | |
2. Emekleyerek yer değiştirir. | ||
3. Elleriyle iterek nesnelerin yerlerini değiştirir. | ||
4. Nesneleri kaldırır. | ||
5. Nesneleri taşır. | ||
6. Ayakta durma davranışı edinir. | ||
7. Denge tahtasında ayakta durur. | ||
8. Yürüme davranışı edinir. | ||
9. İki ayağını kullanarak zıplar. | ||
10. Merdiven çıkar. | ||
11. Belirli bir yere kadar koşar. | ||
12. Parmaklarıyla küçük nesne takip eder. | ||
13. Parmaklarıyla dokunarak küçük nesneleri hareket ettirir. | ||
14. Nesneleri takar, çıkarır. | ||
15. Delikli yüzeylere uygun gereçleri takar, çıkarır. | ||
16. Nesneleri üst üste dizer. | ||
17. Yoğurma maddelerini kullanarak ürün elde eder. | ||
18. İpe malzeme dizer. | ||
19. Kâğıt buruşturur. | ||
20. Kâğıt yırtar. | ||
21. Kâğıt katlar. | ||
22. Kâğıt keser. | ||
23. Çivi çakar. | ||
24. Duran nesneye sopayla vurur. | ||
25. Hareket eden nesneye sopayla vurur. | ||
26. Makaraya ip sarar. | ||
27. Topu belirli hedefe fırlatır. | ||
28. Hareket hâlindeki nesneleri tutar. | ||
29. Nesne renk ilişkisi kurar. | ||
30. Sınırlı alanları boyar. | ||
Sosyal Hayat | 1. Sınıfını ve sınıfında bulunan araç-gereçleri tanır. | |
2. Sınıfta uyulması gereken kuralları belirtir. | ||
3. Vücut sistemlerini tanır | ||
4. Duyu organlarını tanır. | ||
5. Vücudumuzda yer alan iç organları tanır. | ||
6. Başlıca besin maddelerini tanır. | ||
7. Sağlıklı beslenme yollarını belirtir. | ||
8. Kaza türlerini tanır. | ||
9. Kazalardan korunma yollarını açıklar. | ||
10. Hastalanınca yapılması gerekenleri belirtir. | ||
11. Sağlık kurumlarını tanır. | ||
12. Sağlık kurumlarındaki görevlileri tanır. | ||
13. Yılın bölümlerini tanır. | ||
14. Mevsimlerdeki değişiklikleri açıklar. | ||
15. Günün özelliklerini belirtir. | ||
16. Dünya'mızı tanır. | ||
17. Güneş'i tanır. | ||
18. Ay'ı tanır. | ||
19. Yıldızları tanır. | ||
20. Havada olan doğa olaylarını belirtir. | ||
21. Karada olan doğa olaylarını belirtir. | ||
22. Çevresindeki canlı ve cansız varlıkları tanır. | ||
23. Canlıların ortak özelliklerini belirtir. | ||
24. İletişim araçlarını tanır. | ||
25. İletişim yerlerini belirtir. | ||
26. Atatürk'ü tanır. | ||
27. Türk bayrağını tanır. | ||
28. İstiklâl Marşı'nın anlamını bilir. | ||
29. Ulusal bayramlarımızı tanır. | ||
30. Dinî bayramlarımızı tanır. | ||
31. Belirli gün ve hafta kutlamalarının farkında olur. | ||
32. Yerleşim birimlerini tanır. | ||
33. Yerleşim birimlerini yönetenleri tanır. | ||
34. Türkiye'nin harita üzerindeki yerini gösterir. | ||
35. Haritada bulunduğu ilin yerini gösterir. | ||
36. Planlı ve düzenli çalışmayı alışkanlık hâline getirir. | ||
Türkçe | 1. Sözel yönergelere uyar. | |
2. Sözcükleri doğru kullanır. | ||
3. Görsel uyaran verildiğinde tepki verir. | ||
4. İşitsel uyaran verildiğinde tepki verir. | ||
5. El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu sağlar. | ||
6. El, göz koordinasyonu sağlar. | ||
7. El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu geliştirici taklidî hareketler yapar. | ||
8. Yazıda kullanılan araç-gereçleri tanır. | ||
9. Yazı araç-gereçlerini kullanır. | ||
10. Yazı araç-gereçlerini temiz ve düzenli kullanmaya özen gösterir. | ||
11. Temel çizgiler çizer. | ||
12. Sesleri ayırt eder. | ||
13. Seslerden heceler oluşturur. | ||
14. Hecelerden kelime oluşturur. | ||
15. Kelimelerden cümle oluşturur. | ||
16. Kuralına uygun cümle okur. | ||
17. Kuralına uygun cümle yazar. | ||
18. Etkili okuma kurallarını belirtir. | ||
19. Etkili okuma kurallarına uyar. | ||
20. Kendi ve yakın çevresindeki kişilerin adlarını yazar. | ||
21. Dinlediği ya da okuduğu masal ve öyküyle ilgili sorulara cevap verir. | ||
22. Dinlediği ya da okuduğu bir metni anlatır. | ||
23. Noktalama işaretlerini kullanır. | ||
24. Yazım kurallarına uyar. | ||
Matematik | 1. Nesneleri az ve çok olma durumuna göre ayırt eder. | |
2. Nesneleri çokluklarına göre sıralar. | ||
3. Nesneleri büyük ve küçük olma durumuna göre ayırt eder. | ||
4. Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar. | ||
5. Nesneleri uzun ve kısa olma durumuna göre ayırt eder. | ||
6. Nesneleri uzunluklarına göre sıralar. | ||
7. Nesneleri kalın ve ince olma durumuna göre ayırt eder. | ||
8. Nesneleri kalınlıklarına göre sıralar. | ||
9. Nesneleri, bir nesnenin içinde ve dışında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
10. Nesneleri, bir nesnenin üzerinde ve altında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
11. Nesneleri, bir nesnenin uzağında ve yakınında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
12. Nesneleri, bir nesnenin önünde ve arkasında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
13. Nesneleri, bir nesnenin sağında, solunda ve arasında olma durumuna göre ayırt eder | ||
14. Nesneleri boş ve dolu olma durumuna göre ayırt eder. | ||
15. Nesneleri yüksekte ve alçakta olma durumuna göre ayırt eder. | ||
16. Nesneleri ağır ve hafif olma durumuna göre ayırt eder. | ||
17. Nesneleri ağırlıklarına göre sıralar. | ||
18. Birer ritmik sayar. | ||
19. Beşer ritmik sayar. | ||
20. Onar ritmik sayar. | ||
21. İkişer ritmik sayar. | ||
22. Üçer ritmik sayar. | ||
23. Dörder ritmik sayar. | ||
24. 1,2,3,4,5,6,7,8 ve 9 doğal sayılarını kavrar. | ||
25. Rakamları yazar. | ||
26. "0" doğal sayısını kavrar | ||
27. İki basamaklı doğal sayıları kavrar. | ||
28. Üç basamaklı doğal sayıları kavrar. | ||
29. Dört basamaklı doğal sayıları kavrar. | ||
30. Beş, altı ve daha fazla basamaklı sayıları kavrar. | ||
31. Sayı doğrusunu kavrar. | ||
32. Doğal sayılar arasındaki büyüklük ve küçüklük ilişkisini ayırt eder. | ||
33. Tek ve çift doğal sayıları ayırt eder. | ||
34. Sıra bildiren sayıları kavrar. | ||
35. Romen rakamlarını kavrar. | ||
36. Doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapar. | ||
37. Doğal sayılarla eldeli toplama işlemi yapar. | ||
38. Toplama işlemini kullanarak problem çözer. | ||
39. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. | ||
40. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektiren çıkarma işlemi yapar. | ||
41. Çıkarma işlemini kullanarak problem çözer. | ||
42. Çarpım tablosunu ezbere bilir. | ||
43. Doğal sayılarla eldesiz çarpma işlemi yapar. | ||
44. Doğal sayılarla eldeli çarpma işlemi yapar. | ||
45. Çarpma işlemini kullanarak problem çözer. | ||
46. Doğal sayılarla kalansız bölme işlemi yapar. | ||
47. Doğal sayılarla kalanlı bölme işlemi yapar. | ||
48. Bölme işlemini kullanarak problem çözer. | ||
49. Dört işlemi kullanarak problem çözer. | ||
50. Hesap makinesi kullanarak işlem yapar. | ||
51. Küme ve özelliklerini ayırt eder. | ||
52. Kümeler arasındaki ilişkileri ayırt eder. | ||
53. Kümeler arasındaki denklik ilişkisini ayırt eder. | ||
54. Kümeler arasındaki eşitlik ilişkisini ayırt eder. | ||
55. Vücut organları yardımıyla ölçüm yapar. | ||
56. Metre ve cetvel kullanarak ölçüm yapar. | ||
57. Kütle ölçülerini kullanarak ölçüm yapar. | ||
58. Saati okur. | ||
59. Parayı tanır. | ||
60. Geometrik şekilleri ayırt eder. | ||
61. Karenin özelliklerini belirtir. | ||
62. Dikdörtgenin özelliklerini belirtir. | ||
63. Üçgenin özelliklerini belirtir. | ||
64. Dairenin özelliklerini belirtir. | ||
65. Geometrik şekilleri çizer. | ||
66. Geometrik şekillerin çevresini hesaplar. | ||
67. Bir örüntüde eksik bırakılan ögeleri tamamlar.
Düzenleyen : Hakan UZUN (Eğitim Bilim Toplum Çocuk)
|
Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı-KAZANIMLAR
13 Kasım 2014 Perşembe
Gönderen
Unknown
Etiketler:
Bilişsel Becerilere Hazırlık,
Dil,
Günlük Yaşam Becerileri,
Konuşma ve Alternatif İletişim Becerileri,
Özbakım Becerileri,
Psikomotor Beceriler,
Toplumsal Yaşam Becerileri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder