| PROGRAM ADI | MODÜL ADI | |
| İşitme Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı | İşitme Eğitimi | 1. Sesi fark eder. |
| 2. Sesin benzerliklerini ve farklılıklarını ayırt eder. | ||
| 3. Sesin inceliğini, kalınlığını ayırt eder. | ||
| 4. Sesin uzunluğunu, kısalığını ayırt eder. | ||
| 5. Çevresel sesleri tanır. | ||
| 6. Konuşma seslerini tanır. | ||
| 7. Söylenen kelimeleri tanır. | ||
| 8. Söylenen yönergelere uyar. | ||
| 9. Dinlediği hikâye ile ilgili sorulara doğru tepki verir. | ||
| 10. Sessiz ve gürültülü ortamlarda konuşmayı takip eder | ||
| Dil Eğitimi | 1. Konuşma seslerine benzer sesler çıkarır. | |
| 2. İsmine tepki verir. | ||
| 3. Ritmik hece tekrarı yapar. | ||
| 4. Konuşmalardaki değişik ses tonlamalarını fark eder. | ||
| 5. Tek heceli sözcük kullanır. | ||
| 6. Sözcük tekrarı yapar. | ||
| 7. İki ve daha fazla heceli sözcük kullanır. | ||
| 8. Cümle tekrarı yapar. | ||
| 9. İki sözcüklü cümleler kurar. | ||
| 10. Üç ve daha fazla sözcükten oluşan cümleler kurar. | ||
| 11. Benzer ses özelliklerine sahip kelimeleri tanır. | ||
| 12. Sorulara cevap verir. | ||
| 13. Sorular sorar. | ||
| 14. Olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurar. | ||
| 15. Dinlediği, gördüğü, yaşadığı ve izlediğini oluş sırasına göre anlatır. | ||
| 16. Okuduğu metni oluş sırasına göre anlatır. | ||
| 17. Duygularını ifade eder. | ||
| 18. Ekleri yerinde kullanır. | ||
| 19. Sözcük türlerini yerinde kullanır. | ||
| 20. Cümle türlerini yerinde kullanır. | ||
| Sosyal İletişim Becerileri | 1. Basit selamlaşma ve vedalaşma sözcüklerini kullanır. | |
| 2. Konuşanı dinlediğini, jest ve mimiklerle belli eder. | ||
| 3. Karşılıklı konuşmaları başlatır, sürdürür ve tamamlar. | ||
| 4. Kendini tanıtır. | ||
| 5. Başkalarını tanıtır. | ||
| 6. Bilgi edinmek için sorular sorar. | ||
| 7. Sorulan sorulara cevap verir. | ||
| 8. Günlük yaşamın gerektirdiği durumlarda uygun söz kalıplarını kullanır. | ||
| 9. Gerektiği durumlarda başkalarından yardım ister. | ||
| 10. Yönerge verir. | ||
| 11. Yönergelere uyar. | ||
| 12. Bilgi ve düşüncelerini basit kanıtlarla sunar. | ||
| 13. Bir gruba katılmaya istekli olur. | ||
| 14. Grup çalışmalarında sorumluluğunu yerine getirir. | ||
| 15. Gerektiği durumlarda başkalarına yardım eder. | ||
| 16. Duygularını ve düşüncelerini ifade eder. | ||
| 17. Başkalarının duygularına, uygun tepkiler verir. | ||
| 18. Günlük yaşamda karşılaştığı probleme çözüm önerisi getirir. | ||
| 19. Zamanı verimli kullanır. | ||
| 20. Günlük yaşamdaki tehlikelerin farkına varır. | ||
| Okuma Yazma ve Anlama Becerileri | 1. Resimdeki hataları bulur. | |
| 2. Resimdeki eksikleri bulur. | ||
| 3. Benzer nesne resimleri arasındaki farklılıkları bulur. | ||
| 4. Nesne resimlerini isimlerine göre eşler. | ||
| 5. Yazı araç gereçlerini tanır. | ||
| 6. El göz koordinasyonunu sağlar. | ||
| 7. Temel çizgiler çizer. | ||
| 8. Sesleri tanır. | ||
| 9. Sesleri yazar. | ||
| 10. Seslerden yeni heceler oluşturur. | ||
| 11. Heceleri okur. | ||
| 12. Hecelerden yeni sözcükler oluşturur. | ||
| 13. Sözcükleri okur. | ||
| 14. Sözcüklerden yeni cümleler oluşturur. | ||
| 15. Cümleleri okur. | ||
| 16. Cümlelerden metin oluşturarak okur. | ||
| 17. Metin okur. | ||
| 18. Metinle ilgili sorulan sorulara cevap verir. | ||
| 19. Akıcı okur. | ||
| 20. Okuduklarında sebep-sonuç ilişkisi kurar. | ||
| 21. Okuduğunu özetler. | ||
| 22. Okuduklarının ana fikrini söyler. | ||
| 23. Serbest yazar. | ||
| 24. Yazım kurallarına uygun yazar. | ||
| 25. Düşüncelerini yazılı olarak ifade eder. | ||
| 26. Noktalama işaretlerini yerinde kullanır. | ||
| Matematik | 1. Benzer nesneleri eşler. | |
| 2. Farklı olan nesneleri ayırt eder. | ||
| 3. Nesneleri renklerine göre eşler. | ||
| 4. Nesneleri şekillerine göre eşler. | ||
| 5. Uzamsal ilişkileri ifade etmek için uygun terimleri kullanır. | ||
| 6. Geometrik şekilleri ayırt eder. | ||
| 7. Karenin özelliklerini belirtir. | ||
| 8. Üçgenin özelliklerini belirtir. | ||
| 9. Dairenin özelliklerini belirtir. | ||
| 10. Dikdörtgenin özelliklerini belirtir. | ||
| 11. Birer ritmik sayar. | ||
| 12. Onar ritmik sayar. | ||
| 13. Beşer ritmik sayar. | ||
| 14. İkişer ritmik sayar. | ||
| 15. Üçer ritmik sayar. | ||
| 16. Dörder ritmik sayar. | ||
| 17. Altışar ve daha fazla ritmik sayar. | ||
| 18. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ve 9 doğal sayılarını kavrar. | ||
| 19. Sayı doğrusunu kavrar. | ||
| 20. İki basamaklı doğal sayıları kavrar. | ||
| 21. Üç ve daha fazla basamaklı doğal sayıları kavrar. | ||
| 22. Eldesiz toplama işlemi yapar. | ||
| 23. Eldeli toplama işlemi yapar. | ||
| 24. Toplama işlemi ile ilgili problemleri çözer. | ||
| 25. Onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. | ||
| 26. Onluk bozmayı gerektiren çıkarma işlemi yapar. | ||
| 27. Çıkarma işlemi ile ilgili problemleri çözer. | ||
| 28. Bir basamaklı sayılarla çarpma işlemi yapar. | ||
| 29. İki basamaklı sayılarla çarpma işlemi yapar. | ||
| 30. Üç ve daha fazla basamaklı sayılarla çarpma işlemi yapar. | ||
| 31. Çarpma işlemi ile ilgili problemleri çözer. | ||
| 32. Kalansız bölme işlemi yapar. | ||
| 33. Kalanlı bölme işlemi yapar. | ||
| 34. Bölme işlemi ile ilgili problem çözer. | ||
| 35. Birden fazla işlem gerektiren problemleri çözer. | ||
| 36. Saati okur. | ||
| 37. Parayı tanır. Düzenleyen : Hakan UZUN (Eğitim Bilim Toplum Çocuk) |
İşitme Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı-KAZANIMLAR
13 Kasım 2014 Perşembe
Gönderen
Unknown
Etiketler:
Dil Eğitimi,
İşitme Eğitimi,
Matematik,
Okuma Yazma ve Anlama Becerileri,
Sosyal İletişim Becerileri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

0 yorum:
Yorum Gönder