PROGRAM ADI | MODÜL ADI | |
Dil ve Konuşma Güçlüğü Destek Eğitim Programı | Sesletim ve Ses Bilgisi | 1. Konuşma için uygun duruş (postür) edinir. |
2. Konuşma sırasında görev alan kas yapılarını kuvvetlendirir. | ||
3. Konuşma sırasında görev alan kas yapılarının koordinasyonunu sağlar. | ||
4. Konuşma sırasında gerekli hava akışını doğru yönlendirir. | ||
5. Konuşmaya yardımcı organları, sesleri uygun ton, hız ve sürede ardışık diziler hâlinde üretmek için kullanır. | ||
6. Konuşma seslerini ayırt eder. | ||
7. Hedef ses birimini sözcükler içinde konumlarına göre ayırt eder. | ||
8. Hedef konuşma sesini doğru üretir. | ||
9. Hedef ses birimini sözcük içinde doğru kullanır. | ||
10. Sözcükleri hecelerine ve ses birimlerine ayırır. | ||
11. Ses birimlerden sözcükler oluşturur. | ||
12. Ses birimlerini dil kurallarına uygun olarak dizer. | ||
13. Hedef ses birimini cümle içinde doğru kullanır. | ||
14. Hedef ses birimini doğal konuşmada kullanır. | ||
15. Ses bilgisel farkındalık edinir. | ||
16. Sözcük ve cümleleri doğru vurgu ve ezgi (entonasyon) ile üretir. | ||
17. Günlük yaşamda anlaşılır biçimde konuşur. | ||
Akıcı Konuşma | 1. Konuşma sırasında konuşmayı kolaylaştıracak şekilde beden kontrolünü sağlar. | |
2. Konuşma sırasında konuşma ile solunum uyumunu sağlar. | ||
3. Konuşma hızını ayarlayarak konuşur. | ||
4. Konuşma ritmini ayarlayarak konuşur. | ||
5. Sözcük içi takılmaları olmadan konuşur. | ||
6. Sözcük arası takılmaları olmadan konuşur. | ||
7. Konuşmaya istekli olur. | ||
8. Farklı ortam ve durumlarda akıcı konuşur. | ||
Ses Bozukluklarının Sağaltımı | 1. Ses üretimi ve kullanımının önemini kavrar. | |
2. Ses bozukluğunu ortaya çıkaran nedenleri kavrar. | ||
3. Sesinin bakım ve korumasını sağlamak için gerekli önlemleri alır. | ||
4. Konuşma sırasında ses üretimini kolaylaştırıcı vücut pozisyonu alır. | ||
5. Doğru solunum biçimini kavrar. | ||
6. Solunum kapasitesini ihtiyacına uygun biçimde kullanır. | ||
7. Konuşma üretimi boyunca solunum kontrolü yapar. | ||
8. Ses egzersiz ve tekniklerini günlük hayatta uygular. | ||
9. Duygusal süreçlerin konuşma sesi üzerindeki etkilerini kavrar. | ||
10. Konuşurken sesin parametrelerini düzenler. | ||
11. Günlük yaşamda farklı ortam ve durumlarda sesi yaşına, cinsiyetine ve psikolojik durumuna uygun biçimde kullanır. | ||
Gelişimsel Dil | 1. Dikkatini sese yöneltir. | |
2. Çeşitli sesleri ayırt eder. | ||
3. İletişim sırasında ortak ilgiyi sürdürdüğünü gösteren uygun tepkiler verir. | ||
4. İletişim kurarken sıra alır. | ||
5. Basit yönergelere uyar. | ||
6. Nesneleri tanır. | ||
7. İletişim sırasında uygun jest ve mimikler kullanır. | ||
8. Sözcük dağarcığını zenginleştirir. | ||
9. Ekleri yerinde kullanır. | ||
10. Karmaşık yönergelere uygun tepki verir. | ||
11. Kurallarına uygun basit cümleler kurar. | ||
12. Kurallarına uygun karmaşık cümleler kurar. | ||
13. Cümlenin ögelerini yerinde kullanır. | ||
14. Sorulan sorulara cevaplar verir. | ||
15. Sorular sorar. | ||
16. Karşılıklı konuşmaları başlatır, sürdürür ve tamamlar. | ||
17. İstek, dilek, beğeni ve şikâyetlerini ilgili kişilere bildirir. | ||
18. Karşılıklı konuşmaya istekli olur. | ||
19. Öykü ve olayı oluş sırasına göre anlatır. | ||
20. Yarım bırakılan öykü hakkında tahminde bulunur. | ||
21. Günlük yaşamda farklı durumlara uygun konuşur. | ||
Edinilmiş Dil Bozukluklarının Sağaltımı | 1. Verilen komutları yerine getirir. | |
2. Nesneleri özelliklerine göre tanır. | ||
3. Nesnelerin işlevlerini belirtir. | ||
4. Kavramları anlamlarına göre ayırt eder. | ||
5. Basit sorulara cevap verir. | ||
6. Karmaşık sorulara cevap verir. | ||
7. Benzer özellikler gösteren nesneleri gruplar. | ||
8. Hedef cümleye yönelik sorulara uygun tepki verir. | ||
9. Hedef sözcüğü okur. | ||
10. Hedef cümleyi okur. | ||
11. Hedef metni okur. | ||
12. Dinlediği rakamı doğru olarak yazar. | ||
13. Dinlediği sesi doğru harf doğru olarak yazar. | ||
14. Dinlediği sözcüğü doğru olarak yazar. | ||
15. Dinlediği cümleyi doğru olarak yazar. | ||
16. Sözcük eklerini yerinde kullanır. | ||
17. Basit cümleler kurar. | ||
18. Karmaşık cümleler kurar. | ||
19. Günlük yaşamda farklı ortam ve durumlarda anlaşılır bir biçimde konuşur. | ||
20. Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemlerini kullanır. Düzenleyen : Hakan UZUN (Eğitim Bilim Toplum Çocuk) |
Dil ve Konuşma Güçlüğü Destek Eğitim Programı-KAZANIMLAR
13 Kasım 2014 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder