| PROGRAM ADI | MODÜL ADI | |
| Bedensel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı | Sırtüstü | 1. Simetrik vücut algısı pozisyonu edinir. |
| 2. Vücut düzgünlüğünü korur. | ||
| 3. Yakın çevresi ile etkileşime girmek için baş ve boyun pozisyonunu bağımsız olarak korur. | ||
| 4. Kol bacak hareketlerini kullanarak günlük yaşam becerilerini gerçekleştirmeye destek verir. | ||
| 5. Her iki yana bağımsız olarak döner. | ||
| Yüzüstü | 1. Yan yatış pozisyonundan dönerek yüzüstü pozisyona geçer. | |
| 2. Sırtüstü yatış pozisyonundan dönerek yüzüstü pozisyona geçer. | ||
| 3. Bağımsız baş kontrolünü sağlar. | ||
| 4. Kollar ve gövdenin simetrik duruşunu sağlar. | ||
| 5. Kollarından destek alarak üst gövdeyi kaldırır. | ||
| 6. Vücudunun çeşitli bölümlerini destek noktası olarak kullanır. | ||
| 7. Bir elinden destek alarak diğer elini amaca yönelik kullanır. | ||
| 8. Çevresiyle etkileşime girmede uygun vücut pozisyonu alır. | ||
| 9. Vücut farkındalığı artar. | ||
| 10. Gövde ağırlığını elleri ve ön kolları üzerinde taşıyarak ağırlık aktarır. | ||
| 11. Gövdesini, kollarını ve bacaklarını kullanarak ilerler (sürünür) ve yön değiştirir. | ||
| Destekli Oturma | 1. Destekli oturma pozisyonunda baş kontrolünü sağlar. | |
| 2. Destekli oturma pozisyonunda kollarını orta hatta getirir. | ||
| 3. Destekli oturma pozisyonunda iken kolları ile farklı yönlere uzanır. | ||
| 4. Destekli oturma pozisyonunda nesneleri tutar. | ||
| 5. Destekli oturma pozisyonunda ellerini ve kollarını kullanır. | ||
| 6. Vücudu dik pozisyona getirir ve korur. | ||
| Desteksiz Oturma | 1. Baş ve gövde kontrolünü sağlar. | |
| 2. Yerde oturma pozisyonundan emekleme pozisyonuna geçer. | ||
| 3. Değişik yüzeylerde bağımsız oturma pozisyonu alır. | ||
| 4. Oturma pozisyonunda dengesini sağlar. | ||
| 5. Kolları ve elleri ile kendisini destekler ve ağırlık aktarır. | ||
| 6. Çeşitli yönlerde gövdesini eğip tekrar düzeltir. | ||
| 7. Gövde kontrolünü kaybetmeden kolları ile farklı yönlere uzanır. | ||
| 8. Kollarını işlevsel olarak kullanır. | ||
| Emekleme | 1. Öne doğru sürünür. | |
| 2. Yüzükoyun pozisyondan emekleme pozisyonuna geçer. | ||
| 3. Emekleme pozisyonunda kollarına ve bacaklarına ağırlık aktarır. | ||
| 4. Kollarını, bacaklarını ve gövdesini kullanarak ileri-geri emekler. | ||
| 5. Emekleme pozisyonundan oturmaya geçer. | ||
| 6. Basamaklı yüzeyleri emekleyerek çıkar. | ||
| 7. Basamaklı yüzeyleri geri geri emekleyerek iner. | ||
| 8. Günlük yaşam aktivitelerinde emekleyerek yer değiştirir. | ||
| Dizüstü | 1. Emekleme pozisyonundan ellerinden destek alarak dizüstü pozisyona geçer. | |
| 2. Yerde oturma pozisyonundan dizüstü pozisyona geçer. | ||
| 3. Dizüstünde simetrik durur. | ||
| 4. Dizüstünde öne doğru hareket eder. | ||
| 5. Gövde ve kalçanın birlikte kontrolünü sağlar. | ||
| 6. Sağ dizüstünden yarım dizüstü pozisyona gelir. | ||
| 7. Sol dizüstünden yarım dizüstü pozisyona gelir. | ||
| Destekli Ayakta Durma | 1. Oturma pozisyonundan ayakta durma pozisyonuna geçer. | |
| 2. Dizüstü pozisyondan yarım dizüstü pozisyona geçerek ayağa kalkar. | ||
| 3. Ellerinden destek alarak çömelip kalkar. | ||
| 4. Ayakta duruş pozisyonunda diz, kalça ve gövdesini kontrol eder. | ||
| 5. Ayakta dururken her iki tarafa ağırlık aktarır. | ||
| 6. Ellerinden ya da gövdesinden destek alarak farklı yönlere uzanır. | ||
| 7. Ayaklarını tek tek yerden kaldırır. | ||
| Destekli Yürüme | 1. Farklı yönlere uzanır. | |
| 2. Yerden bir nesneyi alarak doğrulur. | ||
| 3. Ellerinden destek alarak yana doğru adım atar. | ||
| 4. Duvardan destek alarak yana doğru yürür. | ||
| 5. Ellerinden destek alarak gideceği yöne doğru döner. | ||
| 6. Seçilen uygun yardımcı araç veya destekle adım atar. | ||
| 7. Seçilen uygun yardımcı araç veya destekle yürür. | ||
| 8. Yürürken yön değiştirir. | ||
| Desteksiz Yürüme | 1. Ayakta dururken gövde ağırlığını yana ve öne aktarır. | |
| 2. Ağırlık bir tarafta iken diğer bacağı ile öne adım atar. | ||
| 3. Dengesini koruyarak birbiri ardına adımlar. | ||
| 4. Farklı yönlere yürür. | ||
| 5. Kısa mesafede farklı zeminlerde yürür. | ||
| 6. Uzun mesafede farklı zeminlerde yürür. | ||
| 7. Engeller arasında yürür. | ||
| Merdiven İnip Çıkma | 1. Bir ayağını dengesini koruyarak bir alt basamağa indirir. | |
| 2. Vücut ağırlığını kontrollü şekilde alt basamaktaki ayağına aktarır. | ||
| 3. Arkadaki ayağını uygun şekilde aynı veya bir alt basamağa indirir. | ||
| 4. Merdiven inme hareketlerini ritmik ve simetrik olacak şekilde her iki tarafta tekrar eder. | ||
| 5. Bir ayağını dengesini koruyarak üst basamağa yerleştirir. | ||
| 6. Vücut ağırlığını üst basamağa yerleştirilmiş ayağa aktarır. | ||
| 7. Alt basamakta kalan ayağı aynı basamağa veya üst basamağa yerleştirir. | ||
| 8. Merdiven çıkma hareketlerini ritmik ve simetrik olacak şekilde her iki tarafta tekrar eder. | ||
| İleri Düzey Fonksiyonel Beceriler | 1. İki çizgi arasında öne ve yana doğru yürür. | |
| 2. Tek çizgi üzerinde öne ve yana doğru yürür. | ||
| 3. Öne doğru iki ayak üzerinde sıçrayarak ilerler. | ||
| 4. Öne doğru tek ayak üzerinde sıçrayarak ilerler. | ||
| 5. Farklı yükseklikteki engelleri sıçrayarak geçer. | ||
| 6. Rampadan bağımsız olarak çıkar. | ||
| 7. Rampadan bağımsız olarak iner. | ||
| 8. Farklı şekiller üzerinde yürür. | ||
| 9. Farklı yükseklikteki basamaktan sıçrayarak iner. | ||
| Çizim Becerileri | 1. Kalemi uygun şekilde tutar. | |
| 2. Rastgele karalama yapar. | ||
| 3. Temel çizgileri çizer. | ||
| 4. Çizilen basit geometrik şekilleri kopya eder. | ||
| 5. Eksik resmi tamamlar. | ||
| 6. Sınırlı alanları boyar. | ||
| 7. Kesik çizgilerle verilen şekli tamamlar. | ||
| 8. Farklı kol açılarında boyama yapar. | ||
| 9. İki ve üç boyutlu çizimleri boyar. | ||
| 10. İki ve üç boyutlu çizimleri yapar. | ||
| Tutma ve Bırakma | 1. Nesneye eliyle uzanır. | |
| 2. Nesneyi bir elinden diğer eline geçirir. | ||
| 3. El bileğini yukarı kaldırarak orta pozisyonda nesneyi tutar. | ||
| 4. Dirsek bükülü ve düz iken nesneyi tutar ve bırakır. | ||
| 5. Farklı omuz yüksekliklerinde nesneyi tutar ve bırakır. | ||
| 6. Avuç içinin yukarı veya aşağı doğru dönük olduğu pozisyonlarda nesneyi tutar ve bırakır. | ||
| 7. Farklı tutma tipleri ile nesneleri tutar. | ||
| 8. Nesneleri yeterli kuvvetle tutar ve istemli bırakır. | ||
| 9. Nesneleri uygun temas alanlarıyla tutar. | ||
| 10. Nesneleri, vücut düzgünlüğünü koruyarak tutar. | ||
| El Becerileri ve El Göz Koordinasyonu | 1. Makasla basit şekilleri keser. | |
| 2. Nesneleri üst üste dizer. | ||
| 3. Nesneleri yan yana dizer. | ||
| 4. Çubukları delikli tahtaya takar. | ||
| 5. Kâğıt katlar. | ||
| 6. Ayakkabı bağcığı bağlar. | ||
| 7. Fermuar açar. | ||
| 8. Fermuar kapatır. | ||
| 9. Musluk açar. | ||
| 10. Musluk kapatır. | ||
| 11. Düğmeleri ilikler. | ||
| 12. Düğmeleri açar. | ||
| 13. Yoğurma maddeleri ile basit ürün elde eder. | ||
| 14. Parça -bütün ilişkisi kurar. | ||
| 15. Top atar. | ||
| 16. Top yakalar. | ||
| Proprioseptif Sistem (Vücut Farkındalığı) | 1. Nesneleri iterek kas ve eklemlere uyarı verir. | |
| 2. Nesneleri çekerek kas ve eklemlere uyarı verir. | ||
| 3. Elleri üzerinde yürür. | ||
| 4. Yüzüstü yatarken elleri üzerinde baş ve gövdesini kaldırır. | ||
| 5. Gözler açık ve kapalı vücut pozisyonunun farkında olur. | ||
| 6. Bara tırmanır. | ||
| Taktil Sistem (Dokunma) | 1. Nesneleri dokunarak tanır. | |
| 2. Farklı yüzeyleri olan nesneleri ayırt eder. | ||
| 3. Farklı doku veya özellikteki nesnelere dokunmaya istekli olur. | ||
| 4. Nesneleri ısılarına göre ayırt eder. | ||
| 5. Nesneleri ağırlıklarına göre ayırt eder. | ||
| 6. Dokunulan vücut bölümünü tanır. | ||
| Görsel Algılama | 1. Şekli kopya eder. | |
| 2. Eksik resmi tamamlar. | ||
| 3. Parça bütün ilişkisi kurar. | ||
| 4. Şekillerin benzerliklerini ayırt eder. | ||
| 5. Şekillerin farklılıklarını ayırt eder. | ||
| 6. Rakam ve harflerin yönünü karıştırmadan yazar. | ||
| 7. Üst üste çizilmiş şekilleri ayırt eder. | ||
| Vestibuler Sistem (Denge) | 1. Ayakta desteksiz durur. | |
| 2. Tek ayak üzerinde dengede durur. | ||
| 3. Elleri ile destek alarak trambolinde zıplar. | ||
| 4. Elleri ile destek almadan trambolinde zıplar. | ||
| 5. Egzersiz topu üzerinde denge ve pozisyonunu korur. | ||
| 6. Denge tahtasında öne ve yana doğru adım alarak salınım yapar. | ||
| 7. Değişik pozisyonlarda salıncakta sallanır. Düzenleyen : Hakan UZUN (Eğitim Bilim Toplum Çocuk) |
Bedensel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı-KAZANIMLAR
13 Kasım 2014 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

0 yorum:
Yorum Gönder