PROGRAM ADI | MODÜL ADI | |
Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı | Öğrenmeye Hazırlık | 1. Metinde istenen şekli bulur. |
2. Benzer şekilleri eşleştirir. | ||
3. Farklı şekilleri ayırt eder. | ||
4. Nesneleri duruş yönlerine göre eşleştirir. | ||
5. Nesneleri duruş yönlerine göre gruplar. | ||
6. Sesin geldiği yönü bulur. | ||
7. Sesleri tanır. | ||
8. Aynı anda işitilen farklı seslerden birine odaklanır. | ||
9. Söyleniş sırasına göre yönergeleri uygular. | ||
10. Ritim tutar. | ||
11. Benzer sesler arasındaki farkı ayırt eder. | ||
12. Hecelerdeki ses sırasını ayırt eder. | ||
13. Sözcükleri doğru telaffuz eder. | ||
14. Dokunduğu nesneyi tanır. | ||
15. Duruma uygun vücut pozisyonu alır. | ||
16. Vücudundan gelen uyaranları algılar. | ||
17. Vücudundan gelen uyaranlara uygun tepki verir. | ||
18. Yürütülen çalışma süresince dikkatini toplamaya özen gösterir. | ||
19. Konuşmayı dinlediğini uygun jest, mimik ve hareketlerle gösterir. | ||
20. Yönergeleri istenen sürede uygular. | ||
21. Sorulan sorulara cevap verir. | ||
22. Sorular sorar. | ||
23. Bilgiyi gerektiğinde kullanır. | ||
24. Yapacağı çalışmayı planlar. | ||
25. Yaptığı çalışma planına uyar. | ||
26. Yaptığı çalışmanın, çalışma planına uygunluğunu kontrol eder. | ||
27. Başladığı çalışmayı tamamlar. | ||
28. Dinlediği veya okuduğu konuyla ilgili not tutar. | ||
29. Zamanını etkin kullanır. | ||
30. Bağımsız çalışma alışkanlığı edinir. | ||
31. Olay, olgu ve durumları oluş sırasına göre sıralar. | ||
32. Beden duruşuna göre yönleri ayırt eder. | ||
33. Yürüme ile koordinasyon sağlar. | ||
34. Yuvarlanma, takla atma, sürünmeyle koordinasyon sağlar. | ||
35. Kaldırma ve taşımalarla koordinasyon sağlar. | ||
36. Asılma ve sallanmalarla koordinasyon sağlar. | ||
37. El, göz koordinasyonu sağlar. | ||
38. Atma ve tutmalarla koordinasyon sağlar. | ||
39. El, parmak koordinasyonu sağlar. | ||
Okuma Yazma | 1. Yazı araç-gereçlerini tanır. | |
2. Yazı araç-gereçlerini kurallarına uygun kullanır. | ||
3. Temel çizgiler çizer. | ||
4. Sesleri okur. | ||
5. Sesleri yazar. | ||
6. Heceleri okur. | ||
7. Heceleri yazar. | ||
8. Kelimeleri okur. | ||
9. Kelimeleri yazar. | ||
10. Tümceleri okur. | ||
11. Tümceleri yazar. | ||
12. Metin okur. | ||
13. Metin yazar. | ||
14. Etkili okur. | ||
15. Okuduğu metinle ilgili neden-sonuç ilişkisi kurar. | ||
16. Olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurar. | ||
17. Okumaya istekli olur. | ||
18. Yazım kurallarına uyar. | ||
19. Noktalama işaretlerini yerinde kullanır. | ||
Matematik | 1. Uzamsal ilişkileri ifade etmek için uygun terim kullanır. | |
2. İkişer ritmik sayar. | ||
3. Üçer ritmik sayar. | ||
4. Dörder ritmik sayar. | ||
5. Altışar ritmik sayar. | ||
6. Yedişer ritmik sayar. | ||
7. Sekizer ritmik sayar. | ||
8. Dokuzar ritmik sayar. | ||
9. İki basamaklı doğal sayıları ayırt eder. | ||
10. Üç ve daha fazla basamaklı doğal sayıları ayırt eder. | ||
11. Eldesiz toplama işlemi yapar. | ||
12. Eldeli toplama işlemi yapar. | ||
13. Toplama işlemi yaparak problem çözer. | ||
14. Onluk bozma gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. | ||
15. Onluk bozma gerektiren çıkarma işlemi yapar. | ||
16. Çıkarma işlemi yaparak problem çözer. | ||
17. Eldesiz çarpma işlemi yapar. | ||
18. Eldeli çarpma işlemi yapar. | ||
19. Kısa yoldan çarpma işlemi yapar | ||
20. Çarpma işlemi yaparak problem çözer. | ||
21. Kalansız bölme işlemi yapar. | ||
22. Kalanlı bölme işlemi yapar. | ||
23. Kısa yoldan bölme işlemi yapar. | ||
24. Bölme işlemi yaparak problem çözer. | ||
25. Dört işlem yaparak problem çözer. | ||
26. Nesneleri bütün, yarım ve çeyrek olma durumuna göre ayırt eder. | ||
27. Kesirlerle ilgili problem çözer. | ||
28. Uzunluk ölçüleri arasında işlem yapar. | ||
29. Sıvı ölçüleri arasında işlem yapar. | ||
30. Kütle ölçüleri arasında işlem yapar. | ||
31. Değer ölçüleri arasında işlem yapar. | ||
32. Zaman ölçüleri arasında işlem yapar. | ||
33. Alan ölçüleri arasında işlem yapar. | ||
34. Geometrik şekiller arasında ilişki kurar. Düzenleyen : Hakan UZUN (Eğitim Bilim Toplum Çocuk) |
Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı-KAZANIMLAR
13 Kasım 2014 Perşembe
Gönderen
Unknown
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder