| PROGRAM ADI | MODÜL ADI | |
| Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Destek Eğitim Programı | Eşleme Becerileri | 1. Eş nesneyi, eş nesneyle eşler. |
| 2. Eş nesneyi, eş nesne resmi ile eşler. | ||
| 3. Aynı tipte ve farklı renkteki nesneler arasından aynı renkte olanı eşler. | ||
| 4. Farklı tip ve farklı renkteki nesneler arasından aynı renkte olanı eşler. | ||
| 5. Aynı tip ve renkteki farklı şekiller arasından aynı şekilde olanı eşler. | ||
| 6. Farklı tip ve renkteki farklı şekiller arasından aynı şekilde olanı eşler. | ||
| 7. Eş nesne resmini, eş nesne resmiyle eşler. | ||
| 8. Aynı sınıftan eş olmayan nesneleri eşler. | ||
| 9. Aynı sınıftan eş olmayan resimleri eşler. | ||
| 10. Aynı sınıftan nesnelerle eş olmayan resimlerini eşler. | ||
| Taklit Becerileri | 1. Kaba motor becerileri taklit eder. | |
| 2. İnce motor becerileri taklit eder. | ||
| 3. Yüz ifadesini taklit eder. | ||
| 4. İki basamaklı motor becerileri taklit eder. | ||
| 5. Üç basamaklı motor becerileri taklit eder. | ||
| 6. Kurallı grup hareketlerini taklit eder. | ||
| 7. Ünlü, ünsüz sesleri taklit eder. | ||
| 8. Heceleri taklit eder. | ||
| 9. Çevresel sesleri taklit eder. | ||
| 10. Alçak ve yüksek sesleri taklit eder. | ||
| 11. Sözcükleri taklit eder. | ||
| 12. Nesneleri hareketleriyle ve sözcükleriyle taklit eder. | ||
| 13. Tümceleri taklit eder. | ||
| 14. Sözcüklerden tümce oluşturur. | ||
| 15. Tümceleri etkinliklerde kullanır. | ||
| Yönerge Takip Becerileri | 1. Tek eylem bildiren basit yönergeleri yerine getirir. | |
| 2. İki eylem bildiren yönergeleri yerine getirir. | ||
| 3. Üç ve daha fazla eylem bildiren yönergeleri yerine getirir. | ||
| 4. Koşullu yönergeleri yerine getirir. | ||
| 5. İstenen nesneyi bulur. | ||
| 6. İstenen nesneyi getirir. | ||
| 7. Yönlendirildiğinde belirli bir alana gider. | ||
| 8. Tek eylem bildiren grup yönergelerini yerine getirir. | ||
| 9. İki ve daha fazla eylem bildiren grup yönergeleri yerine getirir. | ||
| Görsel Destek Kullanımı | 1. Günlük rutinlerinin takibinde etkinlik çizelgesini kullanır. | |
| 2. Sosyal etkileşim için etkinlik çizelgesini kullanır. | ||
| 3. Akran etkileşimi için etkinlik çizelgesini kullanır. | ||
| 4. Beden eğitimi için etkinlik çizelgesini kullanır. | ||
| 5. Öz bakım becerileri için etkinlik çizelgesini kullanır. | ||
| 6. Oyun becerileri için etkinlik çizelgesini kullanır. | ||
| 7. Günlük yaşam becerileri için etkinlik çizelgesini kullanır. | ||
| 8. Sanat becerileri için etkinlik çizelgesini kullanır. | ||
| 9. Önce ve sonra ilişkisine yönelik görsel planı kullanır. | ||
| 10. Görsel etkinlik çizelgesine göre bulunduğu ortamda kendisine ayrılmış olan bölümü kullanır. | ||
| 11. Kendi renk kodunu taşıyan eşya ve araçları kullanır. | ||
| Alıcı Dil Becerileri | 1. Konuşan kişiye dikkatini yöneltir. | |
| 2. Konuşan kişiyi jest ve mimiklerle dinlediğini beli eder. | ||
| 3. Nesneleri ayırt eder | ||
| 4. Eylemleri ayırt eder. | ||
| 5. Eylemleri dramatize eder. | ||
| 6. Nesneleri kategorilerine göre ayırt eder. | ||
| 7. Nesneleri özelliklerine göre ayırt eder. | ||
| 8. Nesneleri işlevlerine göre ayırt eder. | ||
| 9. Kişileri ayırt eder. | ||
| 10. Sesleri ayırt eder. | ||
| 11. Olayları oluş sırasına göre sıralar. | ||
| 12. Olmayanı gösterir. | ||
| İfade Edici Dil Becerileri | 1. Sorulan sorulara cevap verir. | |
| 2. Eylemi ya da eylem resmini adlandırır. | ||
| 3. Ailesini tanıtır. | ||
| 4. Karşılıklı konuşmalarda anlamlı cümleler kurar. | ||
| 5. Belirlenen bir konu hakkında konuşur. | ||
| 6. Nesneleri tanımlar. | ||
| 7. Olayları oluş sırasına göre anlatır. | ||
| 8. Yer bildiren sözcükleri kullanır. | ||
| 9. Tekil ve çoğul şahıs zamirlerini ve sahiplik bildiren zamirleri kullanır. | ||
| 10. Cümle kalıpları kullanır. | ||
| 11. Söz kalıplarını yerinde kullanır. | ||
| 12. Soru sorar. | ||
| 13. Materyal ve cihazların bozuk olanlarıyla ilgili tepkide bulunur. | ||
| 14. Geçmiş olayları anlatır. | ||
| 15. Zıtlık bildiren sözcükleri kullanır. | ||
| 16. Olmayanı söyler. | ||
| Oyun ve Müzik Becerileri | 1. Parça, şekil ilişkisi kurar. | |
| 2. Parça, bütün ilişkisi kurar. | ||
| 3. Hayali oyun taklit eder. | ||
| 4. Basit oyunlar oynar. | ||
| 5. Sembolik oyun oynar. | ||
| 6. İş birliğine dayalı oyun oynar. | ||
| 7. Oyun oynarken akranıyla etkileşime girer. | ||
| 8. Oynadığı oyunlar ve materyaller hakkında konuşur. | ||
| 9. Basit ritim hareketleri yapar. | ||
| 10. Müziğe uygun hareketler yapar. | ||
| 11. Müziğe uygun ritim tutar. | ||
| 12. Basit şarkıları seslendirir. | ||
| 13. Grupla şarkı seslendirir. | ||
| 14. Basit müzikli oyunlara eşlik eder. | ||
| 15. Belli başlı müzik aletlerini tanır. | ||
| 16. Müzik aletlerini çıkardıkları seslere göre tanır. | ||
| 17. Ezgileri sesini ve çalgısını kullanarak seslendirir. | ||
| 18. Kalın ve ince sesleri ayırır. | ||
| 19. Bireysel yapılan müzikli oyunları oynar. | ||
| 20. Grupla yapılan müzikli oyunları oynar. | ||
| Özbakım Becerileri | 1. Tuvalet ihtiyacını giderir. | |
| 2. Şapka çıkarır. | ||
| 3. Şapka giyer. | ||
| 4. Atkı çıkarır. | ||
| 5. Atkı takar. | ||
| 6. Eldiven çıkarır. | ||
| 7. Eldiven giyer. | ||
| 8. Etek çıkarır. | ||
| 9. Etek giyer. | ||
| 10. Pantolonunu çıkarır. | ||
| 11. Pantolonunu giyer. | ||
| 12. Kazağını çıkarır. | ||
| 13. Kazağını giyer. | ||
| 14. Elbise çıkarır. | ||
| 15. Elbise giyer. | ||
| 16. Montunu çıkarır. | ||
| 17. Montunu giyer. | ||
| 18. Ceketini çıkarır. | ||
| 19. Ceketini giyer. | ||
| 20. Soket çorap çıkarır. | ||
| 21. Soket çorap giyer. | ||
| 22. Külotlu çorap çıkarır. | ||
| 23. Külotlu çorap giyer. | ||
| 24. Ayakkabılarını çıkarır. | ||
| 25. Ayakkabılarını giyer. | ||
| 26. Çıt çıt açar. | ||
| 27. Çıt çıt kapar. | ||
| 28. Fermuar açar. | ||
| 29. Fermuar kapar. | ||
| 30. Düğme çözer. | ||
| 31. Düğme ilikler. | ||
| 32. Kemer çıkarır. | ||
| 33. Kemer takar. | ||
| 34. Sutyen çıkarır. | ||
| 35. Sutyen giyer. | ||
| 36. Eliyle yiyecek yer. | ||
| 37. Bardaktan sıvı içer. | ||
| 38. Pipetle sıvı içer. | ||
| 39. Kaşık kullanarak yemek yer. | ||
| 40. Çatal kullanarak yemek yer. | ||
| 41. Çatal ve bıçağı birlikte kullanarak yemek yer. | ||
| 42. Ellerini yıkar. | ||
| 43. Ellerini kurular. | ||
| 44. Yüzünü yıkar. | ||
| 45. Yüzünü kurular. | ||
| 46. Burnunu mendille temizler. | ||
| 47. Ayağını yıkar. | ||
| 48. Ayağını kurular. | ||
| 49. Saçını tarar. | ||
| 50. Dişlerini fırçalar. | ||
| 51. Tırnağını keser. | ||
| 52. Sakal traşı olur. | ||
| 53. Ped değiştirir. | ||
| 54. Banyo yapar. | ||
| 55. Vücut tüylerini temizler. | ||
| Günlük Yaşam Becerileri | 1. Yiyecek hazırlar. | |
| 2. Bıçak kullanarak yiyecekleri doğrar. | ||
| 3. Bıçak kullanarak yiyecekleri dilimler. | ||
| 4. Ocak kullanır. | ||
| 5. Mikser kullanır. | ||
| 6. Tost makinesi kullanır. | ||
| 7. Fırın kullanır. | ||
| 8. İçecek hazırlar. | ||
| 9. Bulaşık yıkar. | ||
| 10. Mutfak tezgahını temizler. | ||
| 11. Yemek masası hazırlar. | ||
| 12. Yemek masası toplar. | ||
| 13. Tabaklara yiyecek servisi yapar. | ||
| 14. Bardaklara içecek servisi yapar. | ||
| 15. Bulaşık makinesini boşaltır. | ||
| 16. Bulaşık makinesine kirlileri yerleştirir. | ||
| 17. Yatağını toplar. | ||
| 18. Mobilyaların tozunu alır. | ||
| 19. Yerleri siler. | ||
| 20. Lavabo temizler. | ||
| 21. Kirli çamaşırları ayırır. | ||
| 22. Kirli eşyalarını uygun yere koyar. | ||
| 23. Elde çamaşır yıkar. | ||
| 24. Çamaşır makinesi kullanır. | ||
| 25. Yıkadığı çamaşırları asar. | ||
| 26. Kuruyan çamaşırları toplar. | ||
| 27. Kuruyan çamaşırları katlar. | ||
| 28. Kuruyan çamaşırları yerleştirir. | ||
| 29. Bulunduğu odadaki eşyaları yerlerine yerleştirir. | ||
| 30. Eşyalarını asar. | ||
| 31. Eşyalarını dolaba yerleştirir. | ||
| 32. Elektrik süpürgesi kullanır. | ||
| 33. Televizyonu açar kapar. | ||
| 34. Telefon kullanır. | ||
| 35. Radyo açar kapar. | ||
| 36. Teyp kullanır. | ||
| 37. Saç kurutma makinesi kullanır. | ||
| 38. Çalar saati kurar. | ||
| 39. Kapıyı anahtarla açar. | ||
| 40. Kapıyı anahtarla kilitler. | ||
| 41. Asansör kullanır. | ||
| 42. Ütü yapar. | ||
| 43. Ayakkabı boyar. | ||
| 44. Fotoğraf makinesi kullanır. | ||
| 45. Fotokopi makinesi kullanır. | ||
| 46. Alışveriş yapar. | ||
| 47. Toplu taşıma araçlarını kullanır. | ||
| 48. Topluma açık yerlerde kurallara uyar. | ||
| Motor Becerileri | 1. Yatarak vücut hareketleri yapar. | |
| 2. Ayakta vücut hareketleri yapar. | ||
| 3. Serbest şekilde yürür. | ||
| 4. Tempoya uygun yürür. | ||
| 5. Nesne ile yürür. | ||
| 6. Sınırlı alanda yürür. | ||
| 7. Serbest şekilde koşar. | ||
| 8. Tempoya uygun koşar. | ||
| 9. Nesne ile koşar. | ||
| 10. Sınırlı alanda koşar. | ||
| 11. Çift ayakla zıplar. | ||
| 12. Tek ayakla zıplar. | ||
| 13. Engel üzerinden tek ayakla atlar. | ||
| 14. Engel üzerinden çift ayakla atlar. | ||
| 15. Parmaklığa tırmanır. | ||
| 16. Eğimli yüzeye tırmanır. | ||
| 17. Top yuvarlar. | ||
| 18. Top atar. | ||
| 19. Top tutar. | ||
| 20. Top zıplatır. | ||
| 21. Top sürer. | ||
| 22. Topa ayakla vurur. | ||
| 23. Temel duruşları yapar. | ||
| 24. Yerinde dönüşler yapar. | ||
| 25. Çeşitli şekilde dizilmeler yapar. | ||
| 26. Minder hareketleri yapar. | ||
| 27. İple hareketler yapar. | ||
| 28. Çemberle hareketler yapar. | ||
| 29. Takım sporlarını kurallarına göre oynar. | ||
| 30. Yoğurma malzemelerini yoğurur. | ||
| 31. Yoğurma malzemelerine şekil verir. | ||
| 32. Boncuk dizer. | ||
| 33. Kalem tutar. | ||
| 34. Rasgele boyar. | ||
| 35. Sınırlı alan boyar. | ||
| 36. Karmaşık şekli boyar. | ||
| 37. Kâğıt yırtar. | ||
| 38. Makasla kağıt keser. | ||
| 39. Çeşitli figür ve nesneleri keser. | ||
| 40. Kağıt yapıştırır. | ||
| 41. Baskı yapar. | ||
| 42. Bir çizimi kopyalar. | ||
| 43. Noktaları birleştirir. | ||
| 44. Eksik figürü çizerek tamamlar. | ||
| 45. Modeline bakarak çizim yapar. | ||
| 46. Adı söylenen şekli çizer. | ||
| 47. Geometrik şekillerden resimler yapar. | ||
| 48. Kâğıt katlar. | ||
| Sosyal Beceriler | 1. Göz kontağı kurar. | |
| 2. Adına tepki verir. | ||
| 3. Basit selamlaşma, vedalaşma ifade ve eylemlerini kullanır. | ||
| 4. Kendini tanıtır. | ||
| 5. Değişiklikleri problem çıkarmadan kabul eder. | ||
| 6. Farklı mekândan kişi çağırır. | ||
| 7. Üçüncü kişiye bilgi aktarır. | ||
| 8. Kişilere karşı uygun davranışlar sergiler. | ||
| 9. Gruplara karşı uygun davranışlar sergiler. | ||
| 10. Başkalarına yardım eder. | ||
| 11. İhtiyaçları için yardım ister. | ||
| 12. İhtiyaçları için sunulan yardımı kabul eder. | ||
| 13. Kişinin isteğini kabul eder. | ||
| 14. Kişinin isteğini reddeder. | ||
| 15. Tartışma yaratan bir konu üzerinde uzlaşır. | ||
| 16. Temel duyguları ayırt eder. | ||
| 17. Karşısındaki kişi/kişilerin ifade ettiği duygulara uygun tepkiler verir. | ||
| 18. Duygu ve düşüncelerini kişiye ifade eder. | ||
| 19. Olaylara ve durumlara ilişkin gelişen duygu ifadelerine yönelik neden-sonuç ilişkisi kurar. | ||
| 20. Ortama ve duruma uygun sosyal kurallara uyar. | ||
| 21. Etkinliklere katılmaya istekli olur. | ||
| 22. Verilen etkinliği tamamlar. | ||
| 23. Etkinlik başlatır. | ||
| 24. Nezaket ifadelerini uygun yerde kullanır. | ||
| 25. Boş/serbest zamanını amaçlı kullanır. | ||
| 26. Gerektiğinde eşyalarını paylaşır. | ||
| 27. Akranı ile duygu, düşünce ve bilgi paylaşımında bulunur. | ||
| Okuma Yazma | 1. Resimdeki eksikleri bulur. | |
| 2. Resimdeki yanlışları bulur. | ||
| 3. Sesin geldiği yönü bulur. | ||
| 4. Saklanmış bir nesneyi bulur. | ||
| 5. Sesinden konuşan kişiyi ayırt eder. | ||
| 6. El göz koordinasyonunu sağlar. | ||
| 7. Yazı araç gereçlerini kullanır. | ||
| 8. Temel çizgiler çizer. | ||
| 9. Ses okur. | ||
| 10. Ses yazar. | ||
| 11. Hece okur. | ||
| 12. Hece yazar. | ||
| 13. Sözcük okur. | ||
| 14. Sözcük yazar. | ||
| 15. Sözcük kalıplarını yerinde kullanır. | ||
| 16. Cümle okur. | ||
| 17. Cümle yazar. | ||
| 18. Cümle kalıplarını yerinde kullanır. | ||
| 19. Metin okur. | ||
| 20. Metin yazar. | ||
| 21. Okuma kurallarına uyar. | ||
| 22. Yazım kurallarına uyar. | ||
| 23. Okuduğu metinle ilgili sorulara cevap verir. | ||
| 24. Noktalama işaretlerini yerinde kullanır. | ||
| Matematik | 1. Nesneleri az ve çok olma durumuna göre ayırt eder. | |
| 2. Nesneleri az ve çok olma durumuna göre sıralar. | ||
| 3. Nesneleri büyük ve küçük olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 4. Nesneleri büyük ve küçük olma durumuna göre sıralar. | ||
| 5. Nesneleri uzun ve kısa olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 6. Nesneleri uzun ve kısa olma durumuna göre sıralar. | ||
| 7. Nesneleri kalın ve ince olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 8. Nesneleri kalın ve ince olma durumuna göre sıralar. | ||
| 9. Nesneleri içinde ve dışında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 10. Nesneleri üzerinde ve altında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 11. Nesneleri uzağında ve yakınında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 12. Nesneleri önünde ve arkasında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 13. Nesneleri başta, ortada, sonda olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 14. Nesneleri sağında, solunda ve arasında olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 15. Nesneleri boş ve dolu olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 16. Nesneleri yüksekte ve alçakta olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 17. Nesneleri ağır ve hafif olma durumuna göre ayırt eder. | ||
| 18. Nesneleri ağır ve hafif olma durumuna göre sıralar. | ||
| 19. Birer ritmik sayar. | ||
| 20. Beşer ritmik sayar. | ||
| 21. Onar ritmik sayar. | ||
| 22. İkişer ritmik sayar. | ||
| 23. Üçer ritmik sayar. | ||
| 24. Dörder ritmik sayar. | ||
| 25. 1-9 arasındaki doğal sayıları ayırt eder. | ||
| 26. Rakamları yazar. | ||
| 27. “0” doğal sayısını ayırt eder. | ||
| 28. İki basamaklı doğal sayıları ayırt eder. | ||
| 29. Üç basamaklı doğal sayıları ayırt eder. | ||
| 30. Dört basamaklı doğal sayıları ayırt eder. | ||
| 31. Beş, altı ve daha fazla basamaklı sayıları ayırt eder. | ||
| 32. Sayı doğrusunu fark eder. | ||
| 33. Doğal sayılar arasındaki büyüklük ve küçüklük ilişkisini ayırt eder. | ||
| 34. Tek ve çift doğal sayıları ayırt eder. | ||
| 35. Sıra bildiren sayıları ayırt eder. | ||
| 36. Romen rakamlarını ayırt eder. | ||
| 37. Doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapar. | ||
| 38. Doğal sayılarla eldeli toplama işlemi yapar. | ||
| 39. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. | ||
| 40. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektiren çıkarma işlemi yapar. | ||
| 41. Doğal sayılarla eldesiz çarpma işlemi yapar. | ||
| 42. Doğal sayılarla eldeli çarpma işlemi yapar. | ||
| 43. Doğal sayılarla kalansız bölme işlemi yapar. | ||
| 44. Doğal sayılarla kalanlı bölme işlemi yapar. | ||
| 45. Toplama işlemi ile ilgili problem çözer. | ||
| 46. Çıkarma işlemi ile ilgili problem çözer. | ||
| 47. Çarpma işlemi ile ilgili problem çözer. | ||
| 48. Bölme işlemi ile ilgili problem çözer. | ||
| 49. Dört işlem yaparak problem çözer. | ||
| 50. Hesap makinesi kullanarak işlem yapar. | ||
| 51. Küme ve özelliklerini ayırt eder. | ||
| 52. Kümeler arasındaki ilişkileri ayırt eder. | ||
| 53. Kümeler arasındaki denklik ilişkisini ayırt eder. | ||
| 54. Kümeler arasındaki eşitlik ilişkisini ayırt eder. | ||
| 55. Bütün, yarım ve çeyrek olma durumuna göre nesneleri ayırt eder. | ||
| 56. Kesirleri gösterir. | ||
| 57. Kesirleri okur. | ||
| 58. Kesirleri yazar. | ||
| 59. Vücut organları yardımıyla ölçüm yapar. | ||
| 60. Metre ve cetvel kullanarak ölçüm yapar. | ||
| 61. Kütle ölçülerini kullanarak ölçüm yapar. | ||
| 62. Sabah, öğle, akşam kavramlarını ayırt eder. | ||
| 63. Gün, hafta, ay, mevsim, yıl kavramlarını ayırt eder. | ||
| 64. Dün, bugün, yarın kavramlarını ayırt eder. | ||
| 65. Önce, sonra kavramları ayırt eder. | ||
| 66. Saati okur. | ||
| 67. Paraları tanır. | ||
| 68. Parayı günlük yaşamda kullanır. | ||
| 69. Kare ve özelliklerini ayırt eder. | ||
| 70. Dikdörtgen ve özelliklerini ayırt eder. | ||
| 71. Üçgen ve özelliklerini ayırt eder. | ||
| 72. Daire ve özelliklerini ayırt eder. Düzenleyen : Hakan UZUN (Eğitim Bilim Toplum Çocuk) |
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Destek Eğitim Programı-KAZANIMLAR
13 Kasım 2014 Perşembe
Gönderen
Unknown
Etiketler:
Alıcı Dil Becerileri,
Günlük Yaşam Becerileri,
İfade Edici Dil Becerileri,
Matematik,
Motor Becerileri,
Okuma Yazma,
Oyun ve Müzik Becerileri,
Özbakım Becerileri,
Sosyal Beceriler
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

0 yorum:
Yorum Gönder